Hoppa över menyflikskommandon
Hoppa till huvudinnehåll
Start Barn och unga Kunskapsstöd Lägesrapporter Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa – en studie baserad på den nationella totalundersökningen i årskurs 6 och 9 hösten 2009

Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa – en studie baserad på den nationella totalundersökningen i årskurs 6 och 9 hösten 2009

Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa presenterar analyser av mobbning, psykisk hälsa och livskvalitet hos sjätte- och niondeklassare. Analyserna baseras på en nationell undersökning som gjordes hösten 2009. Rapporten är utgiven av Socialstyrelsen.

Omslag till Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa

​Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa presenterar analyser av mobbning, psykisk hälsa och livskvalitet hos sjätte- och niondeklassare. Analyserna baseras på den nationella undersökning, även kallad Grodan, som gjordes hösten 2009 av Statistiska centralbyrån på uppdrag av Socialdepartementet. Socialstyrelsen har utarbetat rapporten i samarbete med forskare vid Centre for Health Equity Studies (CHESS) i Stockholm och Hälsouniversitetet i Linköping.

Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa – en studie baserad på den nationella totalundersökningen i årskurs 6 och 9 hösten 2009 är utgiven av Socialstyrelsen.

Skolans betydelse för barns och ungas psykiska hälsa – en studie baserad på den nationella totalundersökningen i årskurs 6 och 9 hösten 2009 på Socialstyrelsens webbplats

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
 

 Teman